Tuesday 17 July 2012

Cuti-cuti Perak


Setelah lama menyepi kini aku kembali…hahaha…I’m Back!!!
Banyak benda sebenarnya nak cite tapi semenjak dua menjak ni nape tah malas bebenor rasenye… patut nye jangan dilayan tapi dah terlayan la plak…huhuhu

Cite pasal interview x abes lagi tapi aku nak langkau cite pasal family vacation dulu… kire kategori langkah bendul gak la ni… boleh kot…ala…Nellisa adik Nealofa tu boleh jer langkah bendul… xkan aku x boleh lak kan…hihihi…

Sebenarnya rancangan nak pegi bercuti ni dah lame buat dah… dari awal tahun lagi kot… tapi disebabkan kekangan masa n bajet terpaksa la ditangguhkan hingga ke 7hb-8hb yang lepas… cadangnya nak pegi Gunung Jerai tapi x jadi sebab bajetnye ciput… lastnye kitorang cuti area Perak jer…

Pagi Sabtu tu kitorang gerak dari rumah terus ke Taman Rekreasi Air Panas (TRAP) Sungai Klah… sampai-sampai je terus beli tiket n masuk cari port tuk makan… bekal makanan dah siap-siap bawak dari rumah… save cket bajet… huhuhu… makan kat sane mahal wooo… sekeping roti canai 3 hinggit kot…

 Kalo x bawak makanan leh lalu titi kayu

 Gara-gara x ingat turunkan tikar dalam kete...

Sempoi je makan bersila atas rumput...huhuhu

Dah siap makan sume baru la kitorang cari port nak berendam lak… tuk suka ria mandi manda kat sini ade kolam mata air panas n kolam air gunung... kalo bawak budak-budak paling sesuai lepak dah tentu la kat kolam air gunung... siap ade gelongsor air lagi kat situ... tuk yang nak relax-relax leh la main rendam-rendam kaki kat taman terapi... x cukup rendam kaki rendam satu badan pun boleh kalo tahan... huhuhu... meh cite sambil layan gambar…   

Sebelum sesat baik tengok peta dulu

 Kolam Air Gunung... cantik kan?

Hah! Ratu Air dah masuk dah...

 Mak budak pun ade yang main gelongsor ni tau

 Adik n anak buah aku... kemain seronok lagi korang ye

 Sorang dah turun sorang lagi tunggu turn

 Aku serik main bende alah ni...LEMAS kot...hahaha

Jom!!! Cube try test power kat sini lak...

50'C...relax jer tahan panas...huhuhu

 Mak n adik-adik aku...x sanggup nak berendam ker???

Merah-merah muka abah berendam kat 40'C

Kalah aku ngan budak kecik ni... aku tahan takat pinggang je

Eley...takat 35'C boleh la...huhuhu

Laluan refleksologi

Menggintas muhak dengan alga... baik tuk kulit

Kene wap nye pun berpeluh gak la...

Next port... Kolam Mata Air Panas

Tenang jer kat sini...

Bukan main lagi mak aku landing...huhuhu

Siap leh berposing lagi...

Dah puas berendam masa tuk rebus telur lak...

5 minit dah siap telur separuh masak...memang sedap

Laluan titi kayu

Macam kat sauna... terasa wap panas dari bawah

Laluan punca air panas 80'C - 90'C

Hurm... habis sudah perjalanan kat TRAP... macam sekejap je rasanye berendam kat sane... xpe lain kali boleh pegi lagi... ye dak? dengan harga RM 12.00/pax (dewasa) RM10.00/pax (kanak-kanak) aku rasa berbaloi-baloi... memang best... tenang n damai je kat sane... bak kate abang aku kalo dekat mau hari-hari pegi... huhuhu

Bile badan dah penat n perut pun dah lapar kitorang pun mula la beransur balik... tapi bukan balik rumah sendiri... percutian masih belum selesai... nak tau kitorang tido mana n ke mana lagi? tunggu sambungan cerita di entry yang seterusnya...daa~

* menggintas - menyental/menggosok
* muhak - muka


2 comments:

  1. telor rebus tu leh di mkn ke...ada org jual telor la kt situ ye?? next trip utk restoran plak hihihi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dijamin halal n boleh dimakan...memang ade jual telor kat dalam tu... tapi mahal cket la... 5 biji 3 hinggit... trip tuk restoren?onn jer... tunggu kelulusan dari belum travelogue k..huhuhu...

      Delete