Thursday 19 July 2012

Cuti-cuti Perak III

Selepas tido yang cukup lena malam tu dan bersarapan yang simple tapi sedap kitorang pun memulakan perjalanan ke destinasi yang seterusnya kat Perak... kalo hari sebelumnya kitorang bermandi-manda kat kawasan air panas hari Ahad tu kitorang nak mendinginakan  awak kat air terjun lak... mane lagi kalo bukan di Lata Kinjang...

Bekal makanan semua dah siap-siap masak pagi tu kat Seri Homestay... cuma time otw pegi tu kitorang ade berenti tuk beli makanan-makanan ringan... x perlu kot cerite panjang-panjang... cam biase biarlah gambar yang berkata-kata...chewah... jom layan...

Baru sampai ni... tengah pikul barang pun sempat bergambar 

Papehal pasang khemah dulu... senang nak tukar baju

Sesi membuncitkan perut... makan dulu baru berendam

Haaa...masuk sudah Ratu Air ni...

Dah macam hantu air aku tengok abang aku tu...huhu

Rasa cam diurut duduk bawah air yang turun tu...syiok!

Aik? kat air terjun pun ade meeting?

Berendam best bergambar pun best...hihihi

Abah je yang xde... jage barang kat khemah katenye

My little brother... berlatar belakangkan air terjun

Ade gaya cam boleh bukak salon cuci rambut x?

Ni lagi sorang pelanggan

Landing baik nampak...

Dah puas berendam sampai kecut-kecut jari, yang anak-anak buah aku lak sampai biru bibir kesejukan... hari pun dah beransur petang maka kitorang pun mula la berangkut pulang... pulang bukan sebarang pulang tau... tapi pulang dengan niat satu hari nanti kitorang akan datang balik...huhuhu...

Ingatkan dah habis la agenda percutian santai musim ni... rupenye dalam perjalanan balik tu sempat lagi singgah kat Sg. Manik berenti makan durian...

Mr.hubby kate ni durian memujuk...huhuhu... perli aku la tu...

Tapau bawak balik nak buat tempoyak

Bersama makcik durian merangkap tuan punya kedai

Menyempat lagi bergambar

Ok la... selesai sudah percutian 2 hari 1 malam di Perak Darul Redzuan... kejap sangat rasanye cuti... cam x puas jer... next time sediakan dana tuk bercuti lagi ye bah... hihihi...

Aku memang suka berjalan... cuma bajetnye je x brape nak ade... huhuhu... wokey la... aku stop dulu... lain kali aku cerite lagi eh... next entry mungkin pasal percutian di Pahang Darul Makmur lak...tunggu tau...daa~

* mendinginakan awak - menyejukkan diri

No comments:

Post a Comment