Thursday 19 July 2012

Cuti-cuti Perak II

Tempuluk aku rajin ni baik aku sambung cerite pasal percutian aku... kang dah datang penyakit 'M' aku yang xde ubat tu payah lak... takat main jampi-jampi je nak hilangkan penyakit tu rentikan jela...huhuhu

Wokey la... kalo kat entry sebelum ni aku duk cerita ala-ala cam mempromosikan TRAP Sg. Klah kali ni meh aku promosikan tempat penginapan aku lak... memang syiok wooo...

Keluar je dari TRAP petang tu kitorang terus menuju ke Seri Homestay - rumah banglo tepi bukit yang memang mendamaikan... rumahnye kalo tengok dari luar xdela besar mane tapi bile dah masuk kire besar gak la... ade 4 bilik tido, 2 bilik air, ruang tamu n dapur yang cukup lengkap dengan peralatan pinggan mangkuk, periuk nasi, cerek, tank air, peti sejuk, kuali, periuk, sudip dll... mesin basuh pun ade... jangan x tau... kalo nak panggang-panggang pun xyah pening-pening nak bawak BBQ pit bagai-bagai... semua dah tersedia... tinggal bawak bahan mentah n arang je.. pendek cerite memang selesa...

Seri Homestay

 Persiapan tuk wat BBQ malam tu


Acara menghidupkan api


Malam tu En. Azman - penjaga rumah tu ajak datang rumah die sebab die ade wat makan-makan... tapi disebabkan malu n kitorang dah ade agenda sendiri terpaksa la kitorang tolak pelawaan die tu... 

Malam tu kitorang wat BBQ... cakap je nak makan ape semua ade...huhuhu... tapi sayangnye disebabkan masing-masing dah excited makan sampai terbelahak sorang pun x ingat nak ambik gambar... hurm... x dapat la nak tunjuk kat korang meriahnya kitorang makan malam tu... 

Esoknye pagi-pagi lagi dah bangun masing-masing... lepas je sarapan pagi n berkemas kitorang terus gerak ke destinasi percutian yang seterusnya....

Sebelum tu meh layan gambar kitorang yang beria posing kat umah orang...huhuhu... berangan cam kat umah sendiri... 

 Ruang dapur

Ruang legar bilik tidur

Ruang tamu

Wif mr.hubby kat beranda

Mak n anak buah aku

Semua ade kecuali cik jurufoto...huhuhu

 
Ni la cik jurufoto... kemain lagi die posing...


Destinasi seterusnya to be continue... ingat nak habiskan cerite terus dalam entry ni tapi x sanggup n x larat tunggu... line internet lembab gile malam ni... sok kite sambung eh... 

* Tempuluk - sedang


No comments:

Post a Comment